Кулак Наталія Миколаївна
Практичний психолог Гузіївської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Фуцяк Оксана Миронівна
Соціальний педагог Гузіївської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Професійне кредо: Щирість і компетентність - дуже сильна комбінація професіоналізму. Чітко визначись, що повинно бути зроблено, і ти знайдеш, як краще здійснити задум.
(Абра хам Лінкольн)
Життєве кредо: Тепер, коли ми навчилися літати по повітрю, як птахи, плавати під водою, як риби, нам не вистачає тільки одного: навчитися жити на землі, як люди.
(Бернард Шоу)
Тема, над якою працюю: профілактика булінгу в учнівському середовищі.
Посадові обов’язки соціального педагога
ВИВЧАЄ ТА ОЦІНЮЄ особливості діяльності й розвитку учнів, мікроколективу, шкільного колективу загалом, неформальних молодіжних об'єднань;
ДОСЛІДЖУЄ спрямованість впливу мікросередовища, особливостей сім'ї та сімейного виховання, позитивного виховного потенціалу та джерела негативного впливу на дітей і підлітків;
ПРОГНОЗУЄ посилення негативних чи позитивних сторін соціальної ситуації, що впливає на розвиток особистості учня чи групи; результати навчально-виховного процесу з урахуванням найважливіших факторів становлення особистості;
НАДАЄ необхідну консультативну соціально-педагогічну допомогу:
- дитячим, молодіжним об'єднанням;
- дітям, підліткам, які потребують піклування чи знаходяться у складних життєвих обставинах;
- учням;
- батькам;
- учителям;
ЗАБЕЗПЕЧУЄ дотримання норм охорони та захисту прав дітей і підлітків, представляє їхні інтереси у різноманітних інстанціях (службі у справах неповнолітніх, міліції, суді тощо);
ПЕРЕКОНУЄ учнів у доцільності дотримання соціально значимих норм та правил поведінки, ведення здорового способу життя;
СПРИЯЄ соціальному і професійному визначенню особистості, дбає про професійне самовизначення та соціальну адаптацію; соціально корисній діяльності дітей і підлітків; запобіганню негативним явищам в учнівському середовищі;
ЗДІЙСНЮЄ соціально-педагогічний супровід навчально-виховного процесу, соціально-педагогічний патронаж соціально незахищених категорій дітей;
КООРДИНУЄ діяльність й взаємодію всіх суб'єктів соціального виховання;
ФОРМУЄ демократичну систему взаємостосунків в підлітковому середовищі, а також серед дітей і дорослих;
ВЕДЕ відповідну документацію та статистичну звітність за результатами роботи в навчальному закладі;
БЕРЕ участь у роботі педагогічної ради школи, нарадах, які проводяться адміністрацією школи.
ПОГОДЖУЄ свою діяльність із директором, заступником директора з навчально-виховної роботи, відділом освіти.
Напрямки роботи соціального педагога в школі:
- психологічна підготовка до навчання у школі;
- адаптація дітей до умов перебування у навчально-виховному закладі;
- організація роботи з “важкими” дітьми;
- професійне самовизначення старшокласників;
- організація роботи з обдарованими дітьми та дітьми з творчими здібностями;
- сприяння психологічному здоров’ю дітей, підлітків, батьків та педагогів
- попередження суїцидальної поведінки дітей та підлітків, насильницьких дій у родині та навчально-виховному закладі;
- організація роботи з дітьми пільгового контингенту;
- методична робота.
Види роботи соціального педагога в школі:
- діагностична робота;
- прогностична робота;
- консультаційна робота;
- соціально-перетворювальна робота;
- профілактична (просвітницька) робота;
- навчальна діяльність;
- організаційно-методична робота;
- зв’язки з громадськістю.
В школі за участю соціального педагога організована робота з соціального захисту дітей пільгових категорій, до яких належать:
- діти-сироти;
- діти, позбавлені батьківського піклування;
- діти-напівсироти;
- діти, постраждалі внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС;
- діти-інваліди;
- діти з багатодітних родин;
- діти з малозабезпечених родин;
- діти військовослужбовців, яких мобілізовано до АТО, до Збройних сил України та Національної Гвардії України