Адаптаційний період – є важливим етапом в житті кожної дитини. Діти в цей час дуже напружені не тільки фізично, а й психологічно. Допомогти учням найменш болісно пройти період адаптації до нових умов, пов’язаних зі зміною зовнішніх обставин і внутрішніми змінами, - важливе завдання психологічної служби. Тому, для своєчасного виявлення труднощів в адаптації першокласників та п’ятикласників, через які можливе виникнення такого явища, як шкільна дезадаптація, соціальним педагогом було проведено ряд психодіагностик:
- проективний тест особистих відношень, соціальних емоцій і ціннісних орієнтацій “Будиночки” (О.А.Орехова) (1 клас)
- методика «Школа звірів» (автори Вьюнова Н.І., Гайдар К.М.) (1 клас)
- опитувальник для визначення рівня адаптації дитини до школи (Л.М. Ковальова, Н.Н. Тарасенко) (класовод 1-го класу)
- визначення мотивації школяра до навчання у школі (О. Ануфрієв, С. Костроміна) (5 клас)
- проективна методика «Неіснуюча тварина» ( автор Друкаревич М. З.) (5 клас)
Також спільно з класним керівником 5-го класу Ільків М.П., соціальним педагогом було проведено тренінгове заняття «Увага!Я – п’ятикласник!», метою якого стало сприяти зниженню тривожності; підвищити емоційну стійкість та психологічну готовність до навчання в 5 класі; згуртувати класний колектив; сформувати адекватну самооцінку та толерантну поведінку взаємодії з іншими людьми. В процесі тренінгового заняття було визначено шість ключових якостей притаманних п’ятикласникам: дружелюбність, кмітливість, допитливість, згуртованість, взаєморозуміння, вдячність.