Початок навчання в школі - один з найбільш складних і відповідальних моментів в житті дітей як в соціально - психологічному, так і у фізіологічному плані. Проблема підготовки учнів до життя в новому соціально економічному і культурному просторі знаходить особливу актуальність в зв'язку з виникаючими питаннями про ефективність початкового етапу навчання.
Щорічно робота психолога починається з періоду адаптації дітей, які прийшли в перший клас, та дітей, які переходять з молодшої школи в середню, тобто п’ятикласники.
Доволі складний цей процес для першачків. Хоча вони вже пройшли цілий рік підготовки, але повертаючись у школу вже школярами, в перший клас, шестирічки знову стикаються з різними проблемами. Початок навчання дитини в 1-му класі - складний і відповідальний етап у її житті. Адже відбувається дуже багато змін. Це не тільки нові умови життя та діяльності - це й нові контакти, нові стосунки, нові обов'язки. Змінюється соціальна позиція: був просто дитиною, тепер став школярем. Змінюється соціальний інститут навчання і виховання: не садочок, батьки, бабуся, підготовка де з ними проводять заняття в ігровій формі, а школа, де навчальна діяльність стає провідною. Змінюється все життя дитини: все підпорядковується навчанню, школі, шкільним справам і турботам.
Для того щоб визначити рівень готовності дитини до школи психолог Кулак Н.М. провела ряд діагностичних методик, які дали можливість пізнати дітей. Це такі як:
- методика Керна Йієрасика (змальовування крапок, написання літер, малюнок людини);
- Методика «Моя сім’я»;
- Методика «Обери дерево».
- проективна методика «Малюнок дерева».