«Людина, для якої книжка вже у дитинстві стала такою необхідною,
як скрипка для музиканта, як пензель для художника,
ніколи не відчуває себе обділеною, збіднілою і спустошеною».
В. Сухомлинський
Кредо бібліотекаря школи:
Якщо маленька людина в маленькому селі сумлінно робить свою справу - Всесвіт стає кращим.
Головна ціль в роботі нашої бібліотеки: прищепити дітям любов до книги. А тому важливо хто і як запропонує дитині книгу. Від цього часто залежить, захоче вона читати чи ні. Головне наше завдання: пояснити учням,
що книга є основним засобом поповнення багажу знань, виховати в них потребу в читанні та культуру читання. Для цього я застосовую різноманітні форми і методи роботи залучення учнів до систематичного читання літератури. З цією метою були проведені анкетування молодших школярів та їх батьків
Діти молодшого шкільного віку своєрідно сприймають світ, відображений в книзі. В розвитку їх читацьких інтересів важливу роль відіграють почуття та емоції. А тому, підбираючи літературу, це потрібно
врахувати. Підбирати книги з яскравими малюнками, бажано нові та цікаві за змістом. У бібліотеці виділена література для дітей молодшого шкільного віку. Діти самостійно вибирають книги при цьому отримуючи задоволення від
спілкування з книгою. Кожен новий навчальний рік починається з екскурсії до бібліотеки молодших школярів: ?» Бібліотека- книжковий дім» ( 1 кл), « Як вибирати книгу.»(2кл), «Вчись читати книгу» (3кл),«Де народилась книжка.»(4 кл).
У формуванні читацьких інтересів підлітків є свої особливості. Підлітків цікавить світ пригод та фантастики, книги про життя дітей, класична література, різноманітні енциклопедії. У книжковому фонді нашої бібліотеки виділено літературу для цього віку. Старший шкільний вік є періодом досягнення не тільки фізичної, а й розумової зрілості. Це період мрій, шукань, випробування своїх сил, захоплень і розчарувань, породжуваних труднощами у досягненні мети. Таким читачам наша бібліотека пропонує повісті та романи. Висока якість освіти неможлива без високого рівня інформаційної культури як учнів так і вчителів .а тому намагаюся перетворити нашу бібліотеку в дійсно інформаційний, культурний, освітній центр.
Працюючи з учнями, намагаюся весь свій час приділяти тому, щоб вчити дітей бути ввічливими, культурними, чуйними, добрими, розумними, мати бажання відвідувати бібліотеку. Вітаю будь - який прихід в бібліотеку, бо завжди є чим зацікавити - книгою, виставкою, бесідою і просто розмовою. Заходи, які проводяться в бібліотеці спрямовані на розвиток у дітей емоційного ставлення до подій, героїв,виховують моральні цінності, вчать думати і висловлювати свої власні думки, збагачують внутрішньо. Особливо популярні у нашій бібліотеці масові заходи. Адже масовий захід- це реклама книги та бібліотеки, і виховання учнів,і взаємозв’язок(учень -бібліотекар - учитель-книга).За період роботи в
бібліотеці було проведено чимало заходів різної тематики.Кращими активістами,як правило є учні 5-8 класів.Вони допомагають в оформленні виставок, розробці завдань до конкурсів,написанні сценаріїв,працюють в«Книжковій лікарні».
Одним із видів масової роботи є книжкові виставки. Вони пробуджують в читачів інтерес до літератури, а також розкривають книжковий фонд бібліотеки. Індивідуальний та диференційований підходи до читачів обов’язково присутні у всіх методах масової роботи. Наприклад при підготовці будь - якого заходу проводяться бесіди про книги, індивідуальна робота по підготовці ведучих, читців. Проводжу індивідуальні бесіди та консультації. Робота шкільного бібліотекаря цікава і багатогранна. І найбільша нагорода бібліотекарю за свою працю є вдячний читач, для якого читання книг і отримання інформації стали невід’ємною , повсякденною потребою. Отже вся діяльність бібліотеки - це реклама. А реклама - це мистецтво, яке потребує творчого підходу.
Анкета для батьків.