Вас вітає Гузіївська школа!
Меню сайту
Педагогічна преса
освітній портал Педагогічна преса
Цей день в історії
Гаряча лінія
Національна дитяча гаряча лінія
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 184
Статистика



Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Користувачі OnLine:

На допомогу молодому вчителеві

 

Індивідуальний план на навчальний рік

Серпень

Планування навчального матеріалу:

  1. Види планування: календарне та урочне.
  2. Вимоги до сучасного уроку.
  3. Складання плану – конспекту уроку.
  4. Методичні рекомендаціі до проведення першого уроку.
  5. Обговорення інструктивно – методичних рекомендацій щодо вивчення шкільних дисциплін.

Вересень

  1. Ведення шкільної документаціі.
  • Види шкільної документаціі;
  • Ведення класного журналу.
  1. Єдині вимоги до усного  і письмового мовлення учнів.
  2. Про причини конфліктів між учителями та батьками та як їм запобігти.
  3. Практичне заняття.  Обговорення статті «Навчи дитину вчитися»

                                                                                                          В. Сухомлинського.

Жовтень

Форми навчання в школі:

  1. Урок – основна форма навчання.
  2. Структура уроків різних типів.
  3. Опрацювання критеріїв результативності роботи вчителя.

Листопад

  1. Використання дидактичного та роздаткового матеріалу, наочності на уроках різних типів.
  2. Форми і методи, які сприяють ефективному засвоєнню навчального матеріалу.
  3. Практичне заняття: виготовлення зразків дидактичного матеріалу.

Грудень

Нетрадиційні форми проведення уроків та позашкільної роботи з учнями:

  1. Види нетрадиційних уроків.
  2. Практичне заняття: розробка позакласного заходу.

Січень

  1. Виховна спрямованість програмового матеріалу.
  2. Форми роботи, які забезпечують виховання працелюбності, духовності.
  3. З історії педагогіки. Іван Огієнко.
  4. Практичне заняття: розробка позакласного заходу.

Лютий

Організація та види самостійної роботи учнів на уроках:

  1. Місце самостійної роботи під час вивчення теми.
  2. Проблеми часу на уроці.
  3. Практичне заняття: опрацювання пам ' ятки для самостійної роботи з підручником.

Березень

  1. Забезпечення учнів раціональними прийомами навчальної праці.
  2. Формування розумової культури учнів у процесі навчання.
  3. Практичне заняття: самоаналіз проведених уроків.

Травень

Диференційований підхід до навчання:

  1. Моделі диференційованого навчання.
  2. Різнорівневі завдання.
  3. Практичне завдання: розробка диференційованих завдань.

 

Компоненти педагогічних здібностей

 

  • Дидактичні – мистецтво передавати знання в доступній учням формі.
  • Конструктивні – це коли педагог не використовує готових рецептів, а сам створює їх для кожної конкретної ситуації.
  • Перцептивні - потрібні педагогу, щоб вникати у складний внутрішній світ своїх учнів, розуміти їх,  бачити світ їхніми очима.
  • Експресивні – вміння свою розповідь пожвавити доречним гумором, дотепністю, доброзичливою іронією.
  • Комунікативні – правильний підхід до учнів  у процесі навчання й виховання.
  • Здатність до розподілу уваги – широкий обсяг уваги, вміння легко переключатися в разі потреби з одного об’ єкта на інші.
  • Акторські – вміння , залежно від обставин і виховних завдань, бути то добрим, то вимогливим, то спокійним тощо.
  • Уміння свідомо контролювати всі свої вчинки, дії й настрої.

 

Сім золотих правил для вчителя

 

  1. "Треба любити те, що робиш, і  йти вперед крок за кроком. " ( І. Павлов.)
  2. "Інтелегентом не можна прикинутися." ( Д. Ліхачов.)
  3. "Увічливість виховується тільки ввічливістю і нічним іншим". ( В. Джемс.)
  4. «Магічна десятка: полічіть до десяти, перш ніж дати волю своєму гніву. І він видається вам безглуздим». ( В. Джемс. )
  5. "Мудрець шукає все в самому собі, нерозумна людина – в іншому." (Конфуцій)
  6. "Жодна велика перемога неможлива, якщо їй не передує мала перемога над самим собою." ( Л.Леонов.)
  7. "Перші кроки завжди найважчі".( Р. Тагор.)

 

 

Заповіді молодого вчителя – початківця

  • Заховайся у свою роботу й тоді ніщо не заважатиме тобі плідно працювати.
  • Будь привітним – і будеш сміливим.
  • Не будь зверхнім – і зможеш стати лідером між людьми.
  • Умій вимагати і прощати.
  • Вір у здібності кожного учня.
  • Будь компетентним – і будеш упевненим.
  • Прагни вдосконалення щомиті – і зможеш виховати особистість.
  • Вір, що кожного учня можна навчити, тільки для цього потрібно час.
  • Перетвори процес навчання на радість.
  • Будь для учня не взірцем, а суперником, тоді він зможе перевершити тебе.

 

  • Пам ’ ятка вчителя – початківця

 

  1. Приходьте до кабінету за кілька хвилин до дзвоника, щоб переконатися, чи все готове до уроку, чи добре розставлені меблі, чи чиста дошка, чи підготовлено ТЗН, наочність. Заходьте в клас останнім. Привчайте  учнів, щоб вони організовано вітали Вас. Огляньте клас, особливо – недисциплінованих учнів. Намагайтеся показати учням красу й привабливість організованого початку уроку, прагніть до того, щоб на це йшло щоразу все менше й менше часу.
  2. Не марнуйте час на пошуки сторінки свого предмета в класному журналі, це можна зробити на перерві. Не привчайте чергових залишати на столі вчителя записку з прізвищами відсутніх.
  3. Енергійно розпочинайте урок. Не ставте запитання: «Хто не виконав домашнє завдання?» - це привчає учнів до думки, що домашнє завдання можна не виконувати. Ведіть урок так, щоб кожен учень був постійно зайнятий справою, пам ’ятайте : паузи, млявість, байдикування – вороги дисципліни.
  4. Захоплюйте учнів цікавим змістом матеріалу, створення проблемних ситуацій, розумовим напруженням. Контролюйте теми уроку, допомагайте слабким повірити  у свої сили. Тримайте в полі зору весь клас. Особливо стежте за тими, в кого увага нестійка. Запобігайте спробам порушити робочий порядок.
  5. Частіше звертайтеся з проханнями, запитаннями до тих учнів, які намагаються займатися на уроці сторонніми справами.
  6. Мотивуючи оцінки знань, намагайтеся бути діловим, зацікавленим. Вкажіть учневі, над чим йому варто попрацювати, щоб отримати вищу оцінку.
  7. Наприкінці уроку дайте загальну оцінку класові та окремим учням. Нехай діти відчують задоволення від результатів своєї праці. Намагайтеся помічати позитивне в роботі недисциплінованих учнів, але не робіть цього надто часто та за незначні зусилля.
  8. Закінчуйте урок одразу після дзвоника.  Нагадайте  про  обов ’язки чергового.
  9. Утримайтеся від зайвих зауважень.
  10. .У разі   недисциплінованості учнів намагайтеся обходитися без допомоги інших. Пам’ятайте : наведення дисципліни з допомогою чужого авторитету не дасть вам користі, а швидше зашкодить. За підтримкою краще зверніться до класу.

 

Поради досвідчених колег молодому вчителю

 

  1. Перед уроком перевірте, чи на місці все потрібне, чи не має непотрібних предметів біля дошки, чи чисто в класі.
  2. Раціонально використовуйте кожну хвилину уроку.
  3. Не витрачайте багато часу для перевірки домашнього завдання. Використовуйте різні форми перевірки. Вводьте систему взаємоперевірки.
  4. Поясніть учням мету, завдання уроку.
  5. Коли пояснюєте новий матеріал, намагайтеся вичленити проблеми, пропонуйте учням розв’язати їх самостійно.
  6. Не спішіть виправляти помилку учням, краще, якщо її виправлять однокласники.
  7. Намагайтеся організувати самостійну роботу учнів на уроці – пропонуйте учням більше писати, розв’язувати приклади.
  8. На уроці кожен  учень має бути на виду, до кожного шукайте індивідуальний підхід.
  9. Під час використання технічних засобів навчання, комп’ютерної техніки, наочності не марнуйте часу, намагайтеся використовувати засоби навчання ефективно.
  10. Під час самостійної роботи, усних відповідей не реалізації принципів розвивального навчання.
  11. Використовуйте всі наявні можливості для реалізації принципів розвивального навчання.
  12. Звертайте увагу на виховні аспекти уроку : працездатність, бережливість, здібність.
  13. Домашнє завдання потрібно давати з поясненням, до дзвоника. Не затримуйте учнів після дзвоника. У 1 – 7-х класах обов’язково проводьте фізкультхвилинку  в середині уроку.
  14. Пам’ятайте : кожен урок не повинен бути схожим на попередній.

 

 

 

Пам’ятка наставнику

  1. Разом з учителем - початківцем ґрунтовно проаналізуйте навчальні програми і пояснювальні записки до них.
  2. Розкажіть, як скласти тематичний план, зверніть особливу увагу на підбір матеріалів для систематичного повторення, практичних і лабораторних робіт, екскурсій.
  3. допоможіть підготуватися до уроків, особливо перших, а також першої зустрічі з учнями. Найскладніші теми розробляйте разом. У своєму класі намагайтеся вивчити матеріал з випередженням на 2 – 3 уроки, для вивчення щоб учитель – початківець мав змогу вдосконалюватися в методиці розкриття складних тем.
  4. Разом готуйте і добирайте дидактичний матеріал, наочність, тексти задач, вправ, контрольних робіт.
  5. Відвідуйте уроки молодого вчителя з наступним ретельним аналізом, запрошуйте його на свої уроки, спільно їх обговорюйте.
  6. Допомагайте в доборі та систематизації методичної літератури для самоосвіти.
  7. Розповідайте про свій досвід без повчання, а шляхом доброзичливого показу зразків роботи.
  8. Допомагайте вчасно, терпляче, наполегливо. Ніколи не забувайте відзначити позитивне в роботі.
  9. Привчайте не копіювати , не сподіватися на готові розробки, а виробляти власний педагогічний стиль. 

 

Система роботи вчителя

  1. Дотримання вчителя правил трудового розпорядку.
  2. Виконання навчальних програм.
  3.  Якість уроків.
  4. Навчання, розвивальна і виховна роль.
  5. Види і форми контролю якості знань та успішності учнів.
  6. Способи навчання самостійного здобування знань.
  7. Виховування інтересу до предмета, елементи зацікавлення, система стимулювання й захоплення.
  8. Індивідуальна робота з сильними і слабкими учнями.
  9. Робота із запобігання невстиганню.
  10. Система письмових практичних робіт.
  11. Питома вага і система творчих робіт.
  12. Рівень навчальних досягнень учнів. Письмові й лабораторні роботи. Уміння практично застосовувати знання.
  13. Розвиток усного мовлення.
  14. Виховна функція вчителя.
  15. Позакласна робота з предмета.
  16. Введення журналів.
  17. Виконання єдиних вимог до учнів.
  18. Техніка безпеки.
  19. Піклування про здоров’я дітей.
  20. Санітарно – гігієнічні умови кабінетів.
  21. Робота вчителя з батьками.
  22. Пропаганда педагогічних знань.
  23. Самоосвітня робота вчителя.
  24. Виступи на педрадах, конференціях. Методичні розробки.
  25. Відвідування заходів колег.
  26. Проведення  відкритих заходів.
  27. Педагогічний такт.
  28. Професійне зростання.
  29. Участь у конкурсах.
  30. Виконання громадських доручень.     

 

Основні вимоги до організації уроків

 

Дидактичні вимоги до уроку

  1. Чітке визначення освітньої мети уроку як вияву його освітньої функції ( які знання та вміння вчитель повинен дати на цьому уроці).Освітня мета має відповідати його освітній функції.
  2. Здійснення в своїй системі уроків дидактичних принципів навчання.
  3. Обрання найраціональніших методів і прийомів, а також засобів для досягнення визначеної мети уроку.
  4. Застосування внутрішніх і міжпредметних зв’язків.

 

Виховні вимоги до уроку

  1. Постановка виховної мети уроку і відповідного завдання з виховання

 ( всього класу або окремих учнів)  у розумовому, моральному, трудовому напрямках.

  1. Врахування індивідуальних особливостей учня, зокрема рівня інтелектуального розвитку, мотивації ставлення  до навчання, дії стимуляційних методів.

 

Психологічні вимоги до уроку

  1. Організація та здійснення сприймання, усвідомлення, запам’ятовування та  осмислення навчальної інформації.
  2. Розвиток довільної та після довільної уваги учнів, її концентрація на найскладніших і найвідповідальніших заняттях ( поняттях, правилах, законах).
  3. Застосування мнемонічних прийомів ( механічного і смислового ) запам’ятовування занять, тренування вмінь на уроці, а також під час виконання домашніх завдань.
  4. Розумове виховання та самовиховання особистості в процесі навчання.

 

Гігієнічні вимоги до уроку

  1. Забезпечення чергування методів і прийомів під час уроку, з тим щоб не допускати втоми, розумового перевантаження, особливо у викладанні класної для сприйняття теми.
  2. Дотримання режиму гігієни, аерації повітря в класі.
  3. Стеження за станом здоров’я учнів.
  4. Явка вчителя в абсолютно здоровому стані.

Уміння заходити до класу

  1. Завчасно з’ясуйте, в якому кабінеті відповідно до розкладу ви маєте проводити заняття, особливо коли це пов’язано із замінами уроків.
  2. У кожному класі доберіть собі помічників, які б під вашим керівництвом готували до уроків необхідне навчальне приладдя ( своєчасно заносити демонстраційні матеріали, прилади тощо ).
  3. Під час перерви відберіть усі матеріали, потрібні вам для конкретного уроку,  компактно складіть їх.
  4. Оглянувши себе перед дзеркалом, після першого дзвоника на урок виходьте з учительської й прямуйте до класу.
  5. Почекайте другого дзвоника, дайте змогу всім учням зайти до класної кімнати.
  6. Журнал, зошит, підручник тримайте в лівій руці, а правою відчиняйте двері. Ви маєте з’явитися у відкритих дверях на повний зріст. Не обертаючись, правою рукою за собою спиною зачиняйте двері.
  7. На  вашому обличчі має бути вираз задоволення й ледь помітна усмішка : ви раді зустрічі з вихованцями.
  8. Упевненим кроком ідіть до робочого стола, протягом двох – трьох секунд важко огляньте клас, щоб охопити поглядом усіх учнів і психологічного налаштувати їх на навчальну діяльність.
  9. Зайшовши до класу, не забудьте привітатися.

 

 

 

 

 

 

Вхід на сайт
Пошук
Освітні ресурси
Інформація на сайті створена для: вчителів, батьків, учнів, випускників школи, колег-освітян та всіх тих кого цікавить наш заклад.

Copyright MyCorp © 2019
uCoz