Меню сайту
Наше опитування
Статистика Онлайн всего: 1 Гостей: 1 Пользователей: 0 |
Ігри з дітьми ЗПРІгри та вправи для розвитку пізнавальної діяльності учнів із ЗПР. 1. Ігри та вправи, спрямовані на розвиток уваги У дітей із ЗПР особливо страждає довільна увага, коли потрібна цілеспрямована діяльність. Ці діти швидко відволікаються, увага у них нестійка. Знижена і здатність до 'її розподілу між різними видами діяльності. Вони не можуть робити одночасно дві справи. Звужений обсяг уваги переключається з одного виду діяльності на інший. Вправа «Назви число»
Вправа «Хто більше побачить?» Запропонувати дітям уважно розглянути картинку і перелічити, що вони бачать на ній. Вправа «Знайдіть помилку» Дається таблиця з предметами 5—10 рядів по 8 у кожному. Предмети розташовані довільно. Потрібно:1. Викреслити всі гриби; 2. Викреслити всі м'ячики; 3. Викреслити всі ялинки червоним олівцем, а м'ячики — синім; 4. Викреслити всі м'ячики і підкреслити ялинки. Запропонувати дитині за зразком викласти візерунок чи силует із паличок: 1-й рівень складності – візерунки в один рядок; 2-й рівень складності – силуети, що складаються з 6 – 12 паличок; 3-й рівень складності – складніші силуети, що передбачають використання 6 – 13 паличок; 4- рівень складності – складні силуети з великою кількістю деталей, що складаються з 10 – 14 паличок. «Візьми 9 паличок і склади квадрат і 4 трикутники». Дитина має уявити фігуру і здогадатися, як її складати. «Прибери 2 палички, щоб залишився один прямокутник». «Склади будиночок із 6 паличок, а потім переклади 2 палички, щоб вийшов прапорець». «Прибери 3 палички, щоб залишилося З таких самих квадрата». «Прибери 4 палички, щоб залишилося 3 квадрата. Переклади 1 паличку і щоб будиночок був перевернутий в інший бік». 2. Ігри та вправи на вдосконалення сприйняття простору Сприйняття дітей із ЗПР характеризується порушенням вибірковості, цілісності, узагальненості. У них утворюються лише найпростіші, а не головні зв'язки між об'єктами, тому їм важко осягнути значення сприйманого. У таких дітей звужений обсяг сприйняття, що ускладнює їм орієнтування в малознайомих місцях. Перелічені дефекти сприйняття негативно позначаються на успішності навчання (не дотримуються ліній рядка, виникають труднощі при написанні елементів літер, у поскладовому читанні, в розташуванні предметів у просторі тощо). Для вдосконалення сприйняття слід використовувати корисні заняття з малювання, ліплення, конструювання, спортивні ігри та фізичні вправи.
Вправа «Що де знаходиться?» Потрібно назвати, що зображено в середині, що в лівому верхньому кутку тощо.
3. Ігри та вправи на вдосконалення сприйняття часу Сприйняття часу особливо складно дається дітям із ЗПР. Тривалість, швидкість, послідовність явищ усвідомлюються ними зі значними зусиллями. В іграх і вправах добре закріплювати уявлення про добу (ранок, день, вечір, ніч), дні тижня, місяці, ввести у словник понять тимчасові слова-поняття: раніше, пізніше, спочатку, потім, до, після. Вправа «Котра година?» Використовуючи іграшковий годинник, попросити дітей визначити час на годиннику, а потім поставити стрілки за вказівками дорослого. Вправа «До чого відноситься?» Узяти картинки із зображенням пори року і картинки із зображенням таких предметів: саней, лиж, човна тощо. Дитина має назвати предмет і підкласти до картинок із відповідною порою року. Вправа «Визначити час» На табличках написано: ніч, ранок, день, вечір; на картках зображені ситуації, що відповідають певній частині доби. Пропонується дитині визначити, коли відбувається дія, зображена на картках, і підкласти їх до відповідної таблиці. 4. Ігри та вправи на вдосконалення сприйняття кольору Для дітей із ЗПР характерна занижена колірна чутливість. Насилу засвоївши основні насичені кольори (червоний, синій, жовтий, зелений), діти ще довго плутають їхні відтінки. Вони нерідко використовують колір, не відповідний забарвленню реального об'єкту (розфарбовують кішку в синій колір, огірок у червоний тощо), не розуміють, що колір може бути постійною ознакою того чи іншого предмета. Вправа «Упізнай за кольором» Пропонуються смужки різного кольору. Потім показати контури предметів (листя, огірок, кавун, волошка, лимон тощо). Дитина має показати смужку відповідного кольору. Вправа «Чиї сукні висять?» На малюнку зображені дівчатка, в їхньому волоссі бантики різного кольору. На мотузці висять сукні того ж кольору. Діти мають сказати, кому з дівчаток належить кожна сукня. Для дітей із ЗПР найбільш складними є словесно-логічні операції, виконання яких протікає тільки в розумовій площині. Протягом багатьох років педагоги розвивають мислення учнів, піднімаючи його від найдоступніших наочних форм до абстрактних словесно-логічних понять. Пропоновані нижче ігри і вправи сприяють не тільки активізації розумової та мовної діяльності, а й розвивають такі психічні процеси, як уявлення, пам'ять, уява, емоції, воля. Виконуючи ці завдання, дитина має знайти схожість і відмінності у предметах і явищах, порівняти їх на основі виділених ознак, зробити узагальнення, висновок.
|
Пошук
Архів записів
Погода
Друзі сайту
Каталог свят
|