Якщо ви піклуєтеся про дитину із затримкою психічного розвитку: поведінка під час криз та катастроф!
Дитина почне змінюватись тоді, коли змінюватиметься її родина.
Найважливіше – розвивати в батьків нові можливості, такі як здатність:
• бачити сильні сторони дитини, уміти підтримувати її інтереси, творчо розвиваючи її;
• знаходити вмілих і відповідальних фахівців і налагоджувати з ними послідовну співпрацю;
• радіти кожним (нехай і незначним) зрушенням у розвитку дитини;
• створювати яскраве, наповнене подіями й сенсом життя для своєї дитини та всієї родини, знаходити друзів та однодумців.
Основні напрями співпраці з батьками:
- обмін знаннями про дитину та позитивним досвідом взаємодії з нею;
- створення розвивального середовища вдома;
- продумування стратегії допомоги дитині та її реалізація.
Тому важливим орієнтиром у взаємодії з дитиною мусять бути послідовна та узгоджена між дорослими вимогливість, прагнення привчити її до порядку, виконання нею певних соціально-побутових обов’язків.
Головне – щоб у дітей була повага до дорослого, а його слова мали для них значущість. Тоді діти виконуватимуть прохання і дослухатимуться до слів своїх наставників.